Przyroda klasa 4 b - 1 kwietnia 2020

Przyroda klasa 4 b - 1 kwietnia 2020



            Dzień dobry, ciekawa jestem czy któreś z Was próbowało rozwiązywać pracę domową i czy nie mieliście problemów? Gdyby jakiś był proszę pisać do mnie maila. Z tydzień we wtorek o godz. 12.00 na meet konferencji omówimy je sobie podczas takiej otwartej lekcji przyrody.

Nie będę dłużej pisała bo Wam się nie chce czytać.Cieszę się że duża część  klasy  zagląda na zajęcia przyrodnicze klas 4 -  8 w classroomie i ogląda ciekawostki . Zajrzyjcie tam dzisiaj - jest tam specjalny filmik, który Was na pewno rozbawi. 
Przecież dzisiaj jest 1 kwietnia a więc Prima Aprilis!
Możesz wejść tu klikając :             https://classroom.google.com/c/NTQ4NDcwMzg0Njla                                                                  Gwiazda Żółty Żółte Gwiazdki - Darmowa grafika wektorowa na Pixabay

Zabieramy się do pracy. Przygotujcie zeszyty , podręczniki i ćwiczenia do przyrody.Zapiszcie temat:

                                                                                                                                          1.04.2020
Temat:Jak organizm odbiera informacje z otoczenia? Narządy węchu, smaku, słuchu i dotyku.


        Na wczorajszej lekcji poznaliśmy budowę oka i jego działanie.
 Dzisiaj poznacie ogólną budowę ucha i mechanizm odbierania dźwięku. 
Pamiętacie na pewno, że ucho jest narządem zmysłu słuchu, narządem zmysłu dotyku jest skóra, smaku język a zapachu nos. 
           Narządy te są tylko odbiorcami bodźców takich jak dźwięk, dotyk, zapach, smak, natomiast analiza tych bodźców zachodzi w naszym mózgu. 
To on odbiera te wszystkie sygnały, przetwarza je, rozpoznaje i uczy nowych.Często są ze sobą powiązane np. nie czujemy smaku gdy mamy katar i zapchany nos. Obejrzyjcie króciutkie ale bardzo fajne filmiki na temat działania ucha, skóry  i języka klikając na linki poniżej, a następnie zapiszcie notatkę ( możesz ją też wkleić do zeszytu):

Budowa i działanie ucha

W jaki sposób odbieramy dźwięk?

W jaki sposób odbieramy smaki, jakie są rodzaje smaków?

Po co nam skóra?

1.Ucho jest narządem słuchu.Budowa ucha ( nie trzeba rysować ani umieć - będzie w klasie 7):

                              Narodowy test słuchu w Rzeszowie - TVP3 Rzeszów - Telewizja Polska S.A


2. Droga dźwięku od jego źródła do mózgu:

Źródło dźwięku--przewód słuchowy--błona bębenkowa--kosteczki słuchowe--ślimak--nerw słuchowy--Mózg

3.Nos jest narządem węchu
4.Język jest narządem smaku. Wyróżniamy 4 rodzaje smaków:
 - słodki
 - słony
  - gorzki
 - kwaśny
(  Jest smak 5 tzw. UMAMI - podobno odbiera smak mięsa, podobny ma glutaminian sodu dodawany do wielu produktów -to ciekawostka)

Rozmieszczenie smaków na języku:

                             Neurofizjologia

5.Skóra odbiera dotyk, ciepło, zimno ból.
6. Aby dbać o układ nerwowy i narządy zmysłu należy:
 - spać ok 9 h /dobę
 - codziennie odpoczywać
 - nie słuchać głośnej muzyki
 - unikać hałasu
- myć regularnie uszy
 -uczyć się przy odpowiednim oświetleniu
 -0 w słoneczne dni nosić okulary z filtrem UV


Zad.dom. Ćw 6/65

Piszemy tylko to co jest  w notatce czarne .

                                             PAMIĘTAJ PODPISZ SIĘ W KOMENTARZU







Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Klasa 6a biologia 30 października 2020

Biologia klasa 5 e - 6 kwietnia 2020

Przyroda klasa 4 b -6 maja 2020