Biologia klasa 5 e- 8 czerwca 2020
Biologia klasa 5 e- 8 czerwca 2020
Dzień dobry, dzisiaj zaczynamy omawiać dział V "Różnorodność roślin". Spotykamy się online o godzinie 8.00 - do zobaczenia!
Ponieważ za tydzień nie ma lekcji omówimy sobie dwie grupy roślin - mchy i paprotniki. Otwórzcie zeszyty i zapiszcie temat lekcji:
Temat: Poznajemy mchy i paprotniki data 8.06.2020
Obejrzyjcie prezentację dotyczącą mchów oraz paprotników.
Notatka do zeszytu - możesz ją przepisać lub wkleić:
Wybrana cecha
|
Mchy
|
Paprotniki
|
Środowisko życia
|
Wilgotne, zacienione miejsca tj. las, dach, mur, rzadko woda
|
Wilgotne, zacienione miejsca tj. las
|
Przedstawiciele
|
Torfowiec błotny, widłoząb miotlasty, płonnik pospolity
|
|
Budowa
| ||
Rozmnażanie
|
Płciowe - rodnie, plemnie
Bezpłciowe – przez zarodniki
Przemiana pokoleń (str. 117 podr.)
|
Płciowe - rodnie, plemnie, przedrośle
Bezpłciowe – przez zarodniki
Przemiana pokoleń (str. 124 podr.)
|
Znaczenie mchów w przyrodzie i dla człowieka
|
- miejsce życia wielu organizmów
- pokarm dla zwierząt
- magazynowanie wody
- regulacja wilgotności w otoczeniu
- główny składnik torfowisk
- organizmy pionierskie
- produkty z torfu tj. tektura, borowina,opał
|
- miejsce życia wielu organizmów
- pokarm dla zwierząt
- źródło substancji leczniczych
- ozdoba
|
Dodatkowe materiały:
Mchy:
Skrzypy i paprocie - film
interaktywne zadania
Dla chętnych przegląd gatunków chronionych mszaków i paprotników:
lub
Dla chętnych:
zad. dom. ćw. ze str 79 -86 - zrób te które chcesz - nie na ocenę
Zapoznałem się Konrad G.
OdpowiedzUsuńZapoznałam się , Martyna K
OdpowiedzUsuńZapoznana, Oliwia J
OdpowiedzUsuńZapoznana Małgosia D 5e
OdpowiedzUsuńZapoznałem się Błażej K 5e
OdpowiedzUsuńZapoznałem się Jan P
OdpowiedzUsuńzapoznałem się Kamil B
OdpowiedzUsuńZapoznana, Julka G
OdpowiedzUsuńZapoznany Gerard L
OdpowiedzUsuńZapoznałem się Vitalii B
OdpowiedzUsuńZapoznana Gabrysia C
OdpowiedzUsuńPrzepraszam że mnie nie było na lekcji online ale nie było mnie w domu.
Obecna Sonia L
OdpowiedzUsuń