Biologia klasa 5 c - 4 czerwca 2020
Biologia klasa 5 c - 4 czerwca 2020
Dzień dobry, dzisiaj zaczynamy omawiać dział V "Różnorodność roślin". Spotykamy się online o godzinie 10.30 - do zobaczenia!
Ponieważ dwa kolejne czwartki są wolne i nie ma lekcji omówimy sobie dwie grupy roślin - mchy i paprotniki. Otwórzcie zeszyty i zapiszcie temat lekcji:
Temat: Poznajemy mchy i paprotniki data 4.06.2020
Obejrzyjcie prezentację dotyczącą mchów oraz paprotników
Notatka do zeszytu - możesz ją przepisać lub wkleić:
Wybrana cecha
|
Mchy
|
Paprotniki
|
Środowisko życia
|
Wilgotne, zacienione miejsca tj. las, dach, mur, rzadko woda
|
Wilgotne, zacienione miejsca tj. las
|
Przedstawiciele
|
Torfowiec błotny, widłoząb miotlasty, płonnik pospolity
|
|
Budowa
| ||
Rozmnażanie
|
Płciowe - rodnie, plemnie
Bezpłciowe – przez zarodniki
Przemiana pokoleń (str. 117 podr.)
|
Płciowe - rodnie, plemnie, przedrośle
Bezpłciowe – przez zarodniki
Przemiana pokoleń (str. 124 podr.)
|
Znaczenie mchów w przyrodzie i dla człowieka
|
- miejsce życia wielu organizmów
- pokarm dla zwierząt
- magazynowanie wody
- regulacja wilgotności w otoczeniu
- główny składnik torfowisk
- organizmy pionierskie
- produkty z torfu tj. tektura, borowina,opał
|
- miejsce życia wielu organizmów
- pokarm dla zwierząt
- źródło substancji leczniczych
- ozdoba
|
Dodatkowe materiały:
Mchy:
Skrzypy i paprocie - film
interaktywne zadania
Dla chętnych przegląd gatunków chronionych mszaków i paprotników:
Dla chętnych:
zad. dom. ćw. ze str 79 -86 - zrób te które chcesz - nie na ocenę
Kornel L.
OdpowiedzUsuńBasia S.
OdpowiedzUsuńLaura S
OdpowiedzUsuńNazar. B 5c
OdpowiedzUsuńWiktoria K. - N.
OdpowiedzUsuńMaja K.
OdpowiedzUsuńWiktor J.
OdpowiedzUsuńDominika B.
OdpowiedzUsuńEmilia O.
OdpowiedzUsuńMarcel.K
OdpowiedzUsuńEmilia A
OdpowiedzUsuńZosia D.
OdpowiedzUsuńZosia.R :)
OdpowiedzUsuńJula Ś
OdpowiedzUsuńAleksandra H. Kl. 5c - obecna🔥🖤
OdpowiedzUsuń