Biologia klasa 5 a - 9 czerwca 2020
Biologia klasa 5 a - 9 czerwca 2020
Dzień dobry, dzisiaj zaczynamy omawiać dział V "Różnorodność roślin". Spotykamy się online o godzinie 8.00 - do zobaczenia!
Ponieważ za tydzień nie ma lekcji omówimy sobie dwie grupy roślin - mchy i paprotniki. Otwórzcie zeszyty i zapiszcie temat lekcji:
Temat: Poznajemy mchy i paprotniki data 9.06.2020
Obejrzyjcie prezentację dotyczącą mchów oraz paprotników.
Notatka do zeszytu - możesz ją przepisać lub wkleić:
Wybrana cecha
|
Mchy
|
Paprotniki
|
Środowisko życia
|
Wilgotne, zacienione miejsca tj. las, dach, mur, rzadko woda
|
Wilgotne, zacienione miejsca tj. las
|
Przedstawiciele
|
Torfowiec błotny, widłoząb miotlasty, płonnik pospolity
|
|
Budowa
| ||
Rozmnażanie
|
Płciowe - rodnie, plemnie
Bezpłciowe – przez zarodniki
Przemiana pokoleń (str. 117 podr.)
|
Płciowe - rodnie, plemnie, przedrośle
Bezpłciowe – przez zarodniki
Przemiana pokoleń (str. 124 podr.)
|
Znaczenie mchów w przyrodzie i dla człowieka
|
- miejsce życia wielu organizmów
- pokarm dla zwierząt
- magazynowanie wody
- regulacja wilgotności w otoczeniu
- główny składnik torfowisk
- organizmy pionierskie
- produkty z torfu tj. tektura, borowina,opał
|
- miejsce życia wielu organizmów
- pokarm dla zwierząt
- źródło substancji leczniczych
- ozdoba
|
Dodatkowe materiały:
Mchy:
Skrzypy i paprocie - film
interaktywne zadania
Dla chętnych przegląd gatunków chronionych mszaków i paprotników:
lub
Dla chętnych:
zad. dom. ćw. ze str 79 -86 - zrób te które chcesz - nie na ocenę
Kasia M. 5a, obecna
OdpowiedzUsuńMichał Skiba
OdpowiedzUsuńZofia G. obecna
OdpowiedzUsuńFranciszek G. obecny
OdpowiedzUsuńKryspin N. obecny
OdpowiedzUsuńPatryk Żurek becnyyyy
OdpowiedzUsuńBartek.B obecny 5a
OdpowiedzUsuńJakub Turtoń 5a obecny!
OdpowiedzUsuńNikola Hanke 5A obecna
OdpowiedzUsuńTymoteusz Z.
OdpowiedzUsuń