Biologia klasa 6 b- 4 maja 2020
Biologia klasa 6 b- 4 maja 2020
Dzień dobry wszystkim, dzisiaj spotykamy się na videokonferencji o godz. 9.00.
W dalszym ciągu będziemy omawiać płazy. Poznamy jakie płazy występują w Polsce, jakie mają znaczenie i na czym polega ich ochrona.
Zanim jednak przejdziemy do lekcji sprawdzimy zadane z ostatniej lekcji ćwiczenia.
Zapiszcie temat lekcji:
Notatka do zeszytu:
1.Podział płazów ze względu na budowę:
a) beznogie - np. marszczelec pierścieniowy
b) bezogonowe - np. żaba wodna, trawna
kumaki - nizinny, górski
grzebiuszka ziemna
rzekotka drzewna
ropucha szara
ogoniaste - traszki - np. górska, grzebieniasta
salamandra plamista
2. Znaczenie płazów w przyrodzie i dla człowieka;
- są pokarmem dla zwierząt i ludzi
- regulują liczebność innych organizmów np. owadów
- niszczą szkodniki roślin w uprawach człowieka
- są bioindykatorami czyli wskaźnikami czystości środowiska
3. Większość płazów w Polsce jest pod ochroną. Sposoby ochrony płazów :
- oczyszczanie zbiorników wodnych
- tworzenie nowych oczek wodnych

- ustawianie tablic ostrzegawczych przy ulicach
- ręczne przenoszenie płazów przez ulice
- budowanie tuneli na trasie wędrówek płazów
- zakładanie przenośnych ogrodzeń
- ochrona gatunkowa płazów
zad.dom. ćw. str 82 - 84
Przegląd płazów :
marszczelec *** nie występuje w Polsce

rzekotka drzewna kumak nizinny



żaba zielona ropucha szara


traszka zwyczajna traszka grzebieniasta
salamandra plamista

Dodatkowe materiały - poćwicz rozwiązując interaktywne zadania !
https://epodreczniki.pl/a/plazy---zwierzeta-wodno-ladowe/DA2jmRPZ2
https://epodreczniki.pl/a/plazy/DuKeftL3B
PAMIĘTAJ O KOMENTARZU
Emilia Stalka VI B
OdpowiedzUsuńOliwia Jasińska 6b
OdpowiedzUsuńNikola Ulańczyk 6B
OdpowiedzUsuńLena Szepke 6b
OdpowiedzUsuńJulianna Radzio 6B
OdpowiedzUsuńNatalia Koszykowska 6b
OdpowiedzUsuńMateusz Jełkaszew 6B
OdpowiedzUsuńZuzanna Nowak 6b
OdpowiedzUsuńJulia Maciejewska 6B
OdpowiedzUsuńJakub Łukaszewicz 6b
OdpowiedzUsuńJulia Sekuła 6b
OdpowiedzUsuńOla Krawczyk 6b
OdpowiedzUsuń