Przyroda klasa 4 a - 1 kwietnia 2020

Przyroda klasa 4 a - 1 kwietnia 2020



            Dzień dobry, ciekawa jestem czy któreś z Was próbowało rozwiązywać pracę domową i czy nie mieliście problemów? Gdyby jakiś był proszę pisać do mnie maila. Z tydzień we wtorek o godz. 11.00 na meet konferencji omówimy je sobie podczas takiej otwartej lekcji przyrody.

        Na videokonferencję na lekcję wychowawczą zapraszam  Was w czwartek na godz. 12.00 tak jak ostatnio, takie samo hasło ( jedynka4a ),  ponieważ lekcja wychowawcza powinna odbywać się w danym dniu tak jak jest w  planie. Można do mnie jednak pisać tak jak wcześniej mówiłam na naszym spotkaniu.
Nie będę dłużej pisała bo Wam się nie chce czytać.Cieszę się że duża część  klasy  zagląda na zajęcia przyrodnicze klas 4 -  8 w classroomie i ogląda ciekawostki . Zajrzyjcie tam dzisiaj - jest tam specjalny filmik, który Was na pewno rozbawi. 
Przecież dzisiaj jest 1 kwietnia a więc Prima Aprilis!
Możesz wejść tu klikając :             https://classroom.google.com/c/NTQ4NDcwMzg0Njla                                                                  Gwiazda Żółty Żółte Gwiazdki - Darmowa grafika wektorowa na Pixabay

Zabieramy się do pracy. Przygotujcie zeszyty , podręczniki i ćwiczenia do przyrody.Zapiszcie temat:

                                                                                                                                          1.04.2020
Temat:Jak organizm odbiera informacje z otoczenia? Narządy węchu, smaku, słuchu i dotyku.


        Na wczorajszej lekcji poznaliśmy budowę oka i jego działanie.
 Dzisiaj poznacie ogólną budowę ucha i mechanizm odbierania dźwięku. 
Pamiętacie na pewno, że ucho jest narządem zmysłu słuchu, narządem zmysłu dotyku jest skóra, smaku język a zapachu nos. 
           Narządy te są tylko odbiorcami bodźców takich jak dźwięk, dotyk, zapach, smak, natomiast analiza tych bodźców zachodzi w naszym mózgu. 
To on odbiera te wszystkie sygnały, przetwarza je, rozpoznaje i uczy nowych.Często są ze sobą powiązane np. nie czujemy smaku gdy mamy katar i zapchany nos. Obejrzyjcie króciutkie ale bardzo fajne filmiki na temat działania ucha, skóry  i języka klikając na linki poniżej, a następnie zapiszcie notatkę ( możesz ją też wkleić do zeszytu):

Budowa i działanie ucha

W jaki sposób odbieramy dźwięk?

W jaki sposób odbieramy smaki, jakie są rodzaje smaków?

Po co nam skóra?

1.Ucho jest narządem słuchu.Budowa ucha ( nie trzeba rysować ani umieć - będzie w klasie 7):

                              Narodowy test słuchu w Rzeszowie - TVP3 Rzeszów - Telewizja Polska S.A


2. Droga dźwięku od jego źródła do mózgu:

Źródło dźwięku--przewód słuchowy--błona bębenkowa--kosteczki słuchowe--ślimak--nerw słuchowy--Mózg

3.Nos jest narządem węchu
4.Język jest narządem smaku. Wyróżniamy 4 rodzaje smaków:
 - słodki
 - słony
  - gorzki
 - kwaśny
(  Jest smak 5 tzw. UMAMI - podobno odbiera smak mięsa, podobny ma glutaminian sodu dodawany do wielu produktów -to ciekawostka)

Rozmieszczenie smaków na języku:

                             Neurofizjologia

5.Skóra odbiera dotyk, ciepło, zimno ból.
6. Aby dbać o układ nerwowy i narządy zmysłu należy:
 - spać ok 9 h /dobę
 - codziennie odpoczywać
 - nie słuchać głośnej muzyki
 - unikać hałasu
- myć regularnie uszy
 -uczyć się przy odpowiednim oświetleniu
 -0 w słoneczne dni nosić okulary z filtrem UV


Zad.dom. Ćw 6/65

Piszemy tylko to co jest  w notatce czarne .
                                             PAMIĘTAJ PODPISZ SIĘ W KOMENTARZU


















Komentarze

  1. Ignacy Jasiakiewicz 4a

    OdpowiedzUsuń
  2. Hania Romanii 4a

    OdpowiedzUsuń
  3. Szymon Aperliński kl 4a

    OdpowiedzUsuń
  4. Natalia Penier 4a
    Nie miałam problemu z wczorajszą pracą domową. Miałam problem ze zrozumieniem 1 filmu ale Mama mi wytłumaczyła.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mateusz Sawicki 4a

    OdpowiedzUsuń
  6. Wiktor Furman kl.4a

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Klasa 6a biologia 30 października 2020

Biologia klasa 5 e - 6 kwietnia 2020

Przyroda klasa 4 b -6 maja 2020